Wednesday, February 26, 2014

My dads b-day (in swedish)


Pappa, min förebild, bästa vän och glädje. Vart jag än i livet är håller du alltid mig kär, du tror på mig som ingen annan även fast vi är långt ifrån varann. Jag tänker på dig ofta, längtar efter att se dig i din norske yllekofta. Att vara din dotter är jag stolt över, du är en trygghet jag behöver.  Är så lyckligt lottad av allt gott du givit mig, att du lärt mig att allt alltid kommer vara okej. Att som barn fått vakna upp av en sådan god person,  med en energi och tacksamhet varenda morgon är värt så mycket mer än en biljon. Du är unik och med din kärlek gör du mig rik. En rikedom av äkta glädje, värme och upptacksamhet. Som varje dag ger mig hopp om frihet. Du finner alltid ro när morgonen gryr, när den för många andra fort flyr. Att ta vara på dagen påminner du mig om, att man inte behöva ha så bråttom. Du och mamma har skapat miraklet familjen Gröndahl, vi fem tillsammans är en dansande spiral. Spelar ingen roll hur många cirklar vi måste gå, för vi finner alltid vad vi vill nå. Trots att vi är på olika ställen så ska du veta att jag är med dig där i cellen. Snart tar du steget ut och en börda börjar gå mot ett slut. Jag älskar dig så mycket, 
Och önskar dig med all kärlek en god födelsedag, som vi snart ska fira med ett fadderundrans drag! 

Grattis min favorit! 

No comments:

Post a Comment